Безбар’єрність. Рівні підтримки дитини з особливими освітніми потребами
Безбар’єрність. Рівні підтримки дитини з особливими освітніми потребами
Освітній процес у закладі дошкільної освіти організовується з урахуванням рівнів підтримки. Згідно з визначеним рівнем підтримки дитині з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
Рівні підтримки – це обсяг тимчасової або постійної підтримки в освітньому процесі дітей, які цього потребують, відповідно до їх індивідуальних потреб.
Рівні підтримки визначаються згідно з додатком 2 Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530).
Всього нараховується п’ять рівнів підтримки. Для кожного зазначено:
✅ критерії визначення,
✅ умови забезпечення підтримки,
✅ фінансове забезпечення,
✅ механізм отримання підтримки в освітньому процесі,
✅ індивідуальна освітня траєкторія, механізми її реалізації,
✅ забезпеченнядопоміжнимизасобаминавчання,
✅ облаштування освітнього середовища.
Визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти є одним із основних завдань інклюзивно-ресурсного центру. Рекомендований рівень підтримки в закладі освіти зазначається у висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи.
❗ ВАЖЛИВО! Для дітей, у яких виникають труднощі під час навчання та які потребують постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі, за рішенням закладу освіти може надаватися підтримка першого рівня.
Для отримання підтримки першого рівня за рішенням закладу освіти:
за письмовою заявою одного з батьків або іншого законного представника керівник закладу освіти утворює команду психолого-педагогічного супроводу;
команда психолого-педагогічного супроводу проводить оцінку та визначає потребу у наданні підтримки першого рівня або рекомендує звернутися для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини до інклюзивно-ресурсного центру;
на підставі рішення команди психолого-педагогічного супроводу, зафіксованого у протоколі про потребу підтримки першого рівня, складається індивідуальна програма розвитку та/або індивідуальний навчальний план.